Teorie vitality
Dialogy Úspěchu s Neúspěchem
PDF Tisk Email
Mapa stránek > Hlavní stránka > Myšlenky a citáty > Dialogy Úspěchu s Neúspěchem

 

 

Motta z knihy Vedení lidí, týmů a firem (2008)

 

Dva staří známí – Úspěch a Neúspěch – se setkali v cíli běžeckého závodu. „Byl jsem rychlejší, ale přesto jsem dorazil do cíle až po tobě,“ divil se Neúspěch, „znamená to, že mám ještě zrychlit?“ „Myslím, že to nebude nutné,“ odpověděl Úspěch, „spíš bys měl příště vyrazit správným směrem.“

 

- - -

 

„Asi víš, že mám dva syny,“ řekl Neúspěch Úspěchu. „Vím, že děti jsou naděje a radost,“ odpověděl Úspěch opatrně. „A taky velká starost,“ posmutněl Neúspěch. „Jeden umí, ale nechce, kdežto druhý by chtěl, ale neumí. Nevzal bys je do učení?“ „Jen jednoho,“ řekl Úspěch, „toho, který neumí. Ten, který nechce, se bude muset ještě nějakou dobu učit u Tebe.“

 

- - -

 

„Chtěl bych být v týmu, kde všichni mají stejný cíl a stejné schopnosti,“ zasnil se Neúspěch. „Tam už přece jsi,“ usmál se Úspěch. „To jen v týmu, kde všichni chtějí totéž, ale umí různé věci, pro Tebe není místo.“

 

- - -

 

 Zeptal se Neúspěch Úspěchu: „Proč právě ty – ne Já – jsi Úspěchem?“ „Znám teorii vitality,“ zněla odpověď. „Jsem užitečný, efektivní, stabilní a dynamický.“ „Co ta slova znamenají?“ vyzvídal Neúspěch. „Dělám, co je dobré, dělám to dobře, učím se a učím ostatní,“ řekl Úspěch. „Já umím jen to poslední,“ povzdechl si smutně Neúspěch. „Ale učím jako nikdo jiný!“ „Učitel jsi nedostižný,“ souhlasil Úspěch, „všichni mí nejlepší žáci začínali u Tebe.“

 

 

- - -

 

                                                                              

Příběhy z knihy Řešení problémů a rozhodování (2008)

 

Kdysi se konalo výběrové řízení na barvu listů a jehličí. Přihlásily se tři možnosti: Žlutá, Modrá a Zelená. - "Je jasné, že musím vyhrát," říkala tehdy Žlutá ostatním, "jsem nápadná, každý si mne všimne. Na rozdíl od tebe, Modrá, ty bys jen splývala s oblohou. To se mnou, se Žlutou, stromy nikdo nepřehlédne." - "Zadrž, nemusíš být tak agresívní," odpověděla Modrá, "víš, jsi tak nápadná, že se tě všichni bojí. Já myslím, že přece jen vyhraji Já, jsem totiž příjemná, uklidňující a krásná. Co myslíš, Zelená?" - "Myslím, že máte obě v něčem pravdu," řekla Zelená a sebevědomě vplula do přijímací místnosti.

 

- - -

 

 Potkalo se Dobré řešení se Špatným řešením. Dobré řešení mělo na sobě montérky a dokonce trochu páchlo potem. Špatné řešení bylo perfektně nalíčené, voňavé a hezky se neslo v krátké sukni a přiléhavém tričku. - "Že se můžeš takhle pachtit," řeklo Špatné řešení s patrnou účastí, "podívej se na mne - nápadníků mám víc než dost a nouzí rozhodně netrpím. Mělo bys o sebe víc dbát." - "Možná máš pravdu," zamyslelo se nad sebou Dobré řešení, "ale když se začnu malovat, kdo mi zaručí, že se nestanu Tebou?"

 

 

- - -

 

 

Lektorské desatero z knihy Vzdělávání dospělých (2014)

 

1. Lektora na kursu snadno poznáte. Je to ten, který usíná jako poslední.

2. Moudrý lektor si vybírá místo u dveří nebo u okna v přízemí.

3. Lektor není vševěd. Když neví, ptá se účastníků.

4. Lektor není ani kaskadér. Pokud ví, nediví se tomu před účastníky.

5. Lektor může za všechny potíže na kursu. Nikdy však do té míry, aby si to připouštěl.

6. Účastníky nikdy nebijeme, můžeme je lépe potrestat zvýšením nudy.

7. Z úmluvy o mučení nepřímo vyplývá, že účastník i lektor mají právo na přestávku.

8. Dobrý lektor si váží svých účastníků. Nezapomíná ovšem, že bez nich by mu to šlo lépe.

9. Pokud ví lektor všechno, pak obvykle o ničem. Nemá tedy smysl jej obtěžovat dotazy.

10. Někteří lektoři sice neví nic, ale zato o všem. S těmi si naopak popovídáte nejlépe.

 

 

 
Parça kontör | Parça Tl - Parça Tl Yükleme - Sanal TL - Parça TL Sistemi - Ucuz Parça Tl - Kontor Paylaş - Türkcell Parça Kontör , Avea Parça Kontör, Vodafone Parça Kontör, Cep Parça Kontör, Parca kontor, parça kontür, parça kontur, tam kontör, parça ve tam kontör, ucuz parça kontör, hızlı parça kontör